Bu atölyede, bilimsel bilgiye nasıl ulaşılacağı konusu oyunlaştırma (Gamification) ile çocuklarla aktarılacaktır. Çocuklarımız tüm ders boyunca oyun içinde aktif olarak öğrenmeyi öğreneceklerdir.
Bilginin Yoculuğu
Bu atölyede, bilimsel bilgiye nasıl ulaşılacağı konusu oyunlaştırma (Gamification) ile çocuklarla aktarılacaktır. Çocuklarımız tüm ders boyunca oyun içinde aktif olarak öğrenmeyi öğreneceklerdir.
Dijital Film Tasarımı
Öğrendikleri film teknikleri ve tasarım bilgilerini kullanarak kendilerine ait filmler üretme becerisine ulaştırmak.
İçerik ve Kazanımlar:
Filmde metraj kavramı
Yeşil ekran tanıtımı ve uygulamaları
Stopmotion tekniği ile kısa film denemesi
Adobe Premiere ile kurguya giriş
Sinemadaki temel kavramları öğrenme
Yeşil ekranın kullanım alanlarını keşfetme
Yeşil ekranda çekim ve kurgu yetkinliği
BLENDER ile 3D Tasarımı
Dünyada tasarım alanında en çok kullanılan paket programlarından birisi olan BLENDER ile tasarımın temellerine yolculuk yapıyoruz. Çalışmalarımız 3D modelleme alanında yapılacak olup modelleme sonrasında 3D yazıcımızda baskı yapım eğitimi yapılacaktır.
Algoritma, Yazılım ve Arduino Robotik
Piyasada eğitim verilen klasik Arduino eğitimlerinden sıkılmadınız mı? Çocuklarımızın fikirlerini önce algoritmik basamaklara, algoritmadan yazılıma, yazılımdan robotiğe dönüştürmenin tam vaktidir.
GAME MAKER STUDIO ile Pixelart Çizgi Film Tasarımı
Game Maker Studio ile
Karakter ve nesne tasarımı
Karakterlerin animasyonu
Yapılan çalışmanın mini bir çizgi filme dönüştürülmesi
üzerinde çalışmalar yürütülecektir. Her bir öğrencimiz kendi bilgisayarında çalışma yürütecektir.
Farkındalık Eğitimi: Mutluluk Dersleri
Hedef grup: 3,4,5,6,7., 8. sınıflar
Hollandalı öğretmen Merjin Ruis’in hazırladığı Mutluluk Dersleri içeriği ile, çocuklara nasıl mutlu olunabileceğine dair rehberlik etmek ve atölyeye başladıkları halden daha mutlu bir şekilde sınıftan ayrılmalarını sağlamak.
Öğrenme çıktıları: Mutluluğun ne olduğuna dair fikir sahibi olmak, Katılımcılara kendi nitelikleri hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak ve başkası olmanın nasıl bir şey olduğunu deneyimlemelerini sağlamak, Gerçekliğin sürekli değişen doğasına dair fikir sahibi olmak ve bununla nasıl başa çıkılabileceğine dair düşünebilmek, Katılımcılar kendini sevmenin önemini öğrenecekler, Kendileri hakkında olumlu bir şey söyleyebilecekler, Katılımcılar şükretmenin önemini ve şükretmenin kolay olabileceğini anlayacaklar, Şükrettikleri en az beş şey sayabilecekler, Katılımcılar dünyaya nasıl baktıklarının nasıl hissettiklerine etkisi olduğunu anlayacaklar. Zor bir durumun içindeki olumlu yanları görebilecekler, Katılımcılar, kendilerine güvenmelerini sağlayacak yollar edinecekler, Katılımcılar an’ı yaşamaya dair fikir edinecekler, Katılımcılar, öğrenmek istedikleri herhangi bir şeyi öğrenmeleri konusunda ilham alacaklar, Katılımcılar hata yapmayı öğrenecekler, Katılımcılar “verme”nin önemine dair fikir sahibi olacaklar, Katılımcılar mutluluğu bir başkasıyla paylaşarak bunun kendilerini nasıl hissettirdiğini fark edecekler.
Yüzme
Spor Alanında Doktora Eğitimini tamamlamış ve yüzme alanında bir çok başarısı olan Serap ÖZGÜL hocamız tarafından su sporları başlı altında yapılacak atölye çalışmamız, biz İYTE Çocuk Üniversitesi için de bir ilk olacaktır.
Zumba Kids
Bu alanda farklı kültürel müzik türleri ile çocuklarımızı sporun ve sanatın birlikteliğine davet ediyoruz.
Spor Yarışmaları
Çocuklarımızın bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine katkı sunan ve birçok birleşik hareketi içeren etkinleri yarışmalar halinde çocuklarımıza sunuyoruz.
Ebru Sanatı
Geleneksel Türk Sanatlarımız arasında yer alan Ebru Sanatı ile geleceği geçmişle perçinleyen bir sanat etkinliğinde yola çıkıyoruz.
Sinemada Eleştirel Düşünme
Amacımız: Filmlerin anlam dünyasını çözümlemek için gerekli temel kavram ve yaklaşımları öğrenmek. Sinemanın mizansen, görüntü yönetimi, kurgu ve ses gibi anlatım ögelerini örnek sahneler ile işlemek ve tartışmak.
İçerik ve Kazanımlar:
Sinemada temel kavramlar
Film türleri tanıtımı
Film teknikleri tanıtımı (renk, ışık, mimik, kamera açıları, ses…)